Nuffnang

Pengikut

Ahad, 7 Ogos 2011

Nasi ayam, Sate dan julin

Susah juge bercakap dengan orang julin. Tak cakap karang terasa hati. Bercakap karang, ropanya dia bukan bercakap dengan kita walaupun matanya menghala ke kita. Lebih baik aku mengambil keputusan mendiamkan diri. Inilah pengalaman aku baru-baru ni semasa sedang mengorder Sate di sebuah warung sate dan nasik ayam di Slim River.



Kedai Sate dan nasik ayam ni memang sentiasa full house. Lambat jawabnya tak merase le. Ke Full Houssannya menyebabkan kita terpaksa menunggu lama untuk mendapatkan sate terutamanya bagi mereka yang nak bungkus bawa balik ke romah.


Mereka yang nak bungkus kena la order pada in charge person kat tempat bungkus sate. Maka ramailah yang mengerumuni tempat tersebut termasuk la aku. Setelah pesanan dibuat maka kami menunggu sambil berdiri di hadapan tempat tersebut memandangkan pada hari tu aku cuma nak bungkus bawak balik ke rumah.


Aku tengok yang ngambik order tu asyik nengok ke arah aku. Aku tak peduli bior le mungkin dia nengok orang belakang aku. Lepas tu dia bersuara. "Bang dah siap". Aku dengan konfiden nak ambik pesanan aku. Serentak dengan itu ada jugek orang lain yang datang nak ambik bungkusan tersebut. Mamat yang ambil order terus bagi bungkusan kat orang tersebut. Heran jugek aku memandangkan dia tengok ke arah aku.


Kemudian dia bersuara lagi "Bang dah siap". Sekali lagi aku nak pergi ambik bungkusan sate namun sekali lagi jugek berlaku kejadian yang sama. Lama aku memikirkan... mamat ni nak ngenakan aku ke. Dah lama baru aku dapat mengetahui punca berlakunya masalah tersebut. Ropa-ropanya yang ngambik order tu julin. Teringat aku pesan Osman Affan kalau bercakap atau berurusan denga orang julin kita kena sabar dan berhati-hati. Kalau boleh tunggu dulu jangan terus respon.


Sebab matanya memang ke arah kita tetapi sebenarnya dia sedang melihat orang lain.. He he sate punya pasal julin pun tak pe lah.......

2 ulasan:

  1. anjang..
    selamat berpose.. dh lama tak sembang dan makan2 dgn ko..masih di rumah lama ke?

    BalasPadam
  2. Terima kasih mad... memang lama jugek kita tak makan-makan dan sembang-sembang....aku masih di romah lama

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...