Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 20 Mac 2009

Restoran Mamak Berhantu



Ini restoran tempat aku selalu lepak ngan geng-geng aku. Pelbagai isu telah dikolokiumkan disini. Daripada isu negara sehingga isu-isu yang entah apa-apa. Pelbagai resolusi dan usul dibahaskan. Banyak juga hujah yang bernas dan yang tak berapa bernas di utarakan.

Geng-geng politik pun suka lepak disini terutama masa pemilihan cawangan hari itu. Mamak tu senyum je. Lantak isu apa pun yang kome cerita. Cukup tahun balik india.Yang penting ada masyuk.

Cuma macam biasa la mamak ni memang kuat kelentong. Kalau kira makanan tak pernah yang betul. Dari apa yang aku dengan berdasarkan risikan sumber-sumber dalaman setelah disahkan oleh ketua kampung Poh dan Ajk putri kampung gontong menjelaskan bahawa mereka akan upkan harga makanan yang kita makan.

Katakan harga semua yang kita makan RM 15.00. Dia akan up jadi RM 17.00. 15 tokeh punya 2 ringgit dia punya. Kadang-kadang dia kongsi sesama mereka. Rahsia hanya pecah di perut tidak dimulut.

Makanan tak lah sesedap mana. Kari pun masam. Aku selalu mintak "mamak roti canai satu tapi kuah mau semalam punya." Dia pun senyum je. Itu lah kelebihan mamak kutuk la macam mana dia senyum je. Kedai ni terletak di Bidor Perak. Namanya Murtabak Corner. taukehnya Salem kari kepala ikan yang famous tu.

Walaupun banyak yang negatif tentang kedai mamak dan semua orang tau namun masih ramai orang yang mengunjunginya. Memang berhantu betul.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...