Nuffnang

Pengikut

Jumaat, 13 Mac 2009

KISAH BENAR-NASI BERIANI-RESTORAN INSAF, JLN TUANKU ABDULRAHMAN


Dipetik daripada forum carigold


Assallamualaikom...last week kawan kakak saye gi makan kat RESTORAN INSAF kat Jln TAR (tapi, kakak saye tak mention kedai yang mane satu kiri ke kanan). Lepas makan tu, kawan dia nak gi basuh tangan kat belakang kedai, lepas selesai membasuh & menyabun tangan yang bau kari tu....dia gi kat tempat lauk untuk tapau sebungkus nasi beriani lagi untuk member dia. Nak jadikan citer......kawan kakak saye ni.............ternampak BEKAS NASI BERIANI YANG DIGUNAKAN DISALUTI DENGAN SPENDER LELAKI CAP BUAYA BERWARNA PUTIH..TANG GETAH SPENDER DIIKAT NGAN GETAH... apa lagi........dia terus mintak cancel dan bayar nasik yang telah ditelan tadi........sampai kat opis....die terus muntahkan nasik tadi dan sebarkan kat kengkawan lain yang tak pergi......


Satu lagi sesiapa yang suka makan makanan mamak,AWASLAH! BUKAN SEMUA MAMAK TU ISLAM!! Jangan asal nampak macam mamak jer terus pergi makan.Contoh paling jelas, sesiapa yang selalu ke Wisma Central, ada satu stall bawah accelator/tangga,dekat2 dengan kedai2 handphone tu...Tengok satu stall namanya "BK CORNER" (mungkin Bala Krisnen Corner!!).


Kalau terlalu lapar dan tengok sekali imbas nampak OK! Yang kerja kat situ ada dua orang pompuan Indon! TAPI CUBA TELITI SIKIT...! Tengok pada dua orang India/Mamak tu... tengok kat tangannya ada ikat benang kuning??!! Dan kalau datang awal-awal pagi 7.00-7.30, mereka akan pakai 'calit sarjan' kat dahi...??? MAMAK KE TU?? Lagi satu sesiapa yang selau ke pasar Pudu, ada satu stall kat belakang stesen minyak ESSO. Kat situ ramai kita tengok orang Melayu singgah makan roti canai! Buta ke mereka?? Cuba perati sah-sah pompuan India tu pakai benang merah kat lengan dan kekadang dia laki-bini pakai 'calit-sarjan kat dahi'!! Kenapa tak mau susah sikit, cross jalan, belakang Masjid Alam Shah tu ada satu stall Melayu (bawah jambatan Jln Tun Razak)... AWAS! Makanan kita akan jadi darah daging, kenapa makan makanan yang was-was macam tu??? Wallahuaklam..BANYAK lagi kisah yg saya telah dengar dari kekawan contohnya Restoran (mamak) SHAH JAHAN MAJU di Setia Wangsa.


Kawan kpd kawan saya telah terjumpa benda yg berketul di dalam kuah roti canai. Pada mulanya dia sangkakan ianya biji asam jawa tetapi setelah diamati betul-betul rupa-rupanya adalah najis yg beku(mungkin kepala taik krn ianya keras sedikit). Tuan restoran tersebut mahu menutup mulut kawan saya dgn memberi RM2000.00. Mungkin pekerja restoran tak tahu dan telah mencedok di peringkat paling bawah dlm periuk kuah dal atau kari. Sekarang restoran ini tak berapa maju jika dibandingkan dgn sebelumnya. Hanya org yg tak tahu sahaja yg terus makan di restoran tersebut. Ini semua adalah menderam ataupun sihir dgn tujuan utk melariskan makanan mereka walaupun pada hakikatnya tidak sesedap jika dibandingkan dgn tempat lain. Makanan yg bersih jika dicampurkan dgn bahan kotor akan menjadi sihir secara automatik.


Di lebuh Ampang KL, ada sebuah restoran mamak yg baru dibuka iaitu RESTOTAN MAJU CURRY HOUSE IAITU RANGKAIAN SHAH MAJU. Kemana perginya nama Jahan itu?Sama juga spt yg berlaku di kedai NASI LEMAK ANTARABANGSA yg terletak di kg baru, KL. Satu hari seorg lelaki yg alim telah dipelawa oleh kawannya utk belanja makan di kedai tersebut. Tiba-tiba beliau ternampak seekor toyol sedang kencing di dlm periuk nasi lemak. Dia pun menyuruh kawannya cancel order dan menceritakan kenapa sebabya dia tak nak makan di kedai itu.


Mungkin tuan punya kedai telah meminta pelaris dari tok bomoh tanpa mengetahui tentang toyol tersebut krn bomoh sememangnya takkan beritahu. Tambahan pula tuan kedai tidak boleh melihat toyol dgn mata kasar....Wallahualam....p/s : Mencari rezeki biarlah yang halal, untung & pahala kenalah selari baru berkat hidup kita, Insyaallah.

6 ulasan:

  1. yg restoran insaf tu btol ke ? o.0

    BalasPadam
  2. mcm bodo je aku tgk ko ni

    BalasPadam
  3. Salam, sangat menarik. Teruskan update content. tksh.

    BalasPadam
  4. PERHATIAN:l.Minta JAKIM/JAIS/JAWI pantau hari-hari bukan bermusim.2. Persatuan Pengguna lslam tolong banntu kes ini. 3. kita ibu bapa JUAHI makan di kedai,khusus kedai mamak.Jangan ajar anak-anak sejak kecil.Memang macam-macam trick keling ini. Ada yang pakai kopiah putih..tapi waktu maghrib nampak macam tak solat. uzur syarie ke..GILA.Boikot.Anggap mamak haram juga...

    BalasPadam
  5. TOLONG BERHATI HATI.. DI CHERAS!
    RESTORAN AL-WIRA BERHAMPIRAN LEISURE MALL KEPUNYAAN INDIA!
    AWAS...ADA KABAR DIA GUNA BOMOH INDIA!! HALAL KONON..

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...