Nuffnang

Pengikut

Ahad, 1 Mei 2011

Bihun Sufi



Aku nak promote sikit pada kome tentang bihun. Untuk pengetahuan kome tak banyak syarikat bumiputera yang mengeluarkan bihun. Kebanyakan yang buat bihun syarikat cha ya nun alif. Maka sudah pastilah keraguan pada bahan dan cara pembuatannya membuat hati sentiasa mejadi was-was.

Kata kawan aku "Ri engko jangan was-was makan je... nanti kalau was-was banyak benda tak buleh makan". Itu pandangan dia. Aku tetap berwaspada tentang apa yang aku makan. Contohnya macam bihun jenama (aku tak boleh tulis kat sini... siapa yang nak senarai hantar ke email aku nasriabidin@ yahoo.com.)

Yang lebih menjijikkan lagi kilang bihun ini betul-betul terletak sebelah kandang babi... Hanya pagar memisahkan mereka. Ramai juga pemborong melayu yang membelinya. Eiiii yekh.... Oleh itu apabila anda nak makan bihun belilah bihun yang dibuat oleh orang Islam.

Umpamanya Bihun sufi yang seratus-peratus buatan bumiputra Islam. Halalan Toyyiba dan tanpa bahan pengawet. Taukehnya adalah Encik Shawal Akbar Mohamed anak murid Dr. Azizan Osman. Buat masa ini permintaan Bihun sufi amat menggalakkan. Rasanya juga sedap dan standing malah lebih baik berbanding bihun buatan cha ya nun alif.

Tak perlu direndam air panas. Hanya rendam di dalam air sejuk beberapa minit bihun boleh terus di masak. Bertukarlah ke Bihun Sufi.... Kini tiada was-was lagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...