Nuffnang

Pengikut

Rabu, 12 Disember 2012

Langkawi Trip Day 2 : Oriental Village

 
Macam-macam ada kat Oriental Village....tak sempat aku nak explore semua..yang sempat aku pergi shopping zone, food & beverage zone dan membawa anak-anak bermain segway guided serta berkayuh dengan basikal tasik...Kalau nak diikutkan selain kereta kabel kawasan ni juga menyediakan lebih 50 aktiviti, kedai cenderamata, galeri, hotels, spa atau lebih tepat dengan taglinenya activiti, shopping dan gastronomic delight.
 
Segway Guided yang paling menarik minat aku..Ada dua version untuk kanak-kanak dan orang dewasa..kanak-kanak hanya di bawa di sekitar Oriental Village  dan bagi dewasa akan dibawa di kawasan denai di oriental Village. Kedua-duanya dipandu oleh jurupandu arah..Ratenya aku dah lupa.... Segway Guided seperti gambar  di atas...Tengok anak-anak aku naik menatang ni macam best le pulok.....
 
Terdapat juga sebuah restoran arab di sini....Laila Kebab House namanya...Sempat juga aku mentry kebabnya...memang sedap bro....Meaty and juicy....Aku seludup dalam beg bawak naik kereta kabel....Nak naik kereta kabel tak dibenarkan sebarang makanan dan minuman...Sambil menikmati pemandangan dari puncak Ma Chinchang sambil tu aku ngap kebab..Memang heaven bro.....
 
Sedang relaks di tepi tasik ternampak pulak da orang tengah main ular ...nak ambil gambar kena bayar RM10.00 . Ada ular kecil dan ada ular yang besar...Bab ini aku nengok dari jauh je le...Geli and geleman teman..........Anak aku yang lelaki ni pulak teringin nak bergambar ngan ular.....Dapat juga dia berposing ngan ular...aku cakap malam ni jagan tidor ngan aku...takut mimpi ular.... he he... takutnya aku.....
 
Kalau ke Langkawi kena peruntukan sehari disini baru puas menikmati pemandangan dan suasana Oriental Village..........
 
 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...