Nuffnang

Pengikut

Selasa, 20 Disember 2011

Kumpulan Tangan Hitam



Assalamualikum pembaca blog, teman-teman jauh dan dekat.....baru lega sikit memandangkan tugas dengan Seri Paduka Baginda selesai dengan jayanya. Rasa macam nak pergi bercuti pulak...tetapi apa kan daya minggu-minggu akhir sebelum bukak sekolah banyak benor pulak mesyuarat.


Seperti yang aku janji sebelum ini aku nak bercerita satu kisah yang seakan-akan serupa dengan kisah yang ada dalam entry aku sebelum ini. Kisah ini berlaku di tempat aku....Mula-mula mendengarnya aku rasa antara pencaya dan tidak....Tetapi memandangkan yang menceritakannya boleh aku percayai ceritanya maka aku kongsikan di Blog ni untuk bacaan anda...


Kisahnnya bermula apabila seorang cikgu ni nak balik rumah setelah habis mengajor di sebuah sekolah di pendalaman Felda. Di kiri kanan jalan pemandangannya hanyalah kelapa sawit. Dari sekolah nak keluar ke pekan berhampiran memang jauh....Kalau kita melalui kawasan ni pada waktu malam memang le amat menyeramkan.....Pokok Sawitnya tinggi-tinggi...Menjadikan suasana jalan dan sekeliling amat gelap.


Hendak dijadikan cerita sedang cikgu ni memandu dijalan yang agak sunyi tiba-tiba dia ternampak dua orang India naik motor sedang melambai tangan. Semakin dekat semakin kuat lambaian tangan mereka. Jantung cikgu perempuan ni berdegup laju...


Macam-macam persoalan bermain dimindanya....Mungkin mereka ini ingin merompak atau melakukan sesuatu yang tak baik kepadanya...Tanpa berfikir panjang Cikgu perempuan ini memecut laju tanpa memikirkan lambaian orang India tersebut. Dia menjadi begitu panik sehingga tidak menyedari apa yang berlaku...


Matlamatnya hanya satu hendak tiba dirumah dengan cepat dan selamat.... Setibanya dirumah dia berasa amat lega dan berasa selamat.....Seperti biasa dia akan membuka pintu belakang untuk mengambil beg sekolah dan buku-buku....disinilah perkara yag tak terjangka dek akalnya berlaku....


Mungkin disebabkan beliau terlampau panik dan takut menyebabkan dia tidak sedar apa yang berlaku semasa orang india tersebut melambainya... anda tahu apa yang dilihat dibahagian bangku belakangnya ialah........ sebelah tangan berwarna hitam...Agak-agak tangan siapakah itu ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...