Nuffnang

Pengikut

Ahad, 26 Mei 2013

Budak Stomek


Stomek ialah satu istilah yang aku dah dengar sejak lama dahulu...tetapi aku masih tak paham apa itu stomek... Yang aku tahu stomek sering dikaitkan dengan aktiviti hidu gam. Pada peringkat awalnya aku menyangkakan yang stomek ni merupakan jenis gam yang digunakan untuk dihidu. Sangkaan aku silap .Ropanya Stomek ni ialah aktiviti menghidu gam dan itulah yang dinamakan sebagai stomek.

Masalah ketagihan gam sebenarnya agak serius di kalangan remaja. Semasa menghantar surat jemputan ke sebuah balai polis aku pernah melihat tiga orang pelajar yang baru ditangkap polis yang masih memegang plastik hisap gam di tangan. Manurut seorang penghisap tegar gam..gam di jual disebuah kedai repair basikal..harganya antar 4-5 ringgit setong.Mudah sangat nak dapat.

Setelah gam dihidu mereka akan merasa high...Yang aku tak tahan objek-objek yang dikhayalkan mengikut tempat dimana aktiviti stomek dilakukan. Kalau ditepi sungai objek yang mereka nampak selepas menghidu gam ialah kapal besar yang lalu betul-betul dihadapan mereka. Kadang-kadang ikan besar yang berjaya mereka tangkap.

Kadang-kadang ada juga aktiviti menarik bulan....Yang ni kau tak berapa paham macam mana la gayanya menarik bulan. Menurut penghidu gam tegar kadang-kadang mereka merasakan mereka duduk di atas bulan sambil memancing ikan. Dari atas bulan sabit mereka menghulurkan tali pancing hingga ke bawah dengan tujuan untuk memancing ikan.

Yang paling beat
kata penghidu gam tegar ni apabila mereka sedang high di tokong Cina...Macam-macam jenis hantu deme boleh nampak. Memang tinggi tahap khayalan deme ni....Rasa macam best pulak ekk.... Mungkin aktiviti stomek ni boleh digunakan didewan peperiksaan..kot-kot buleh dapat jawapan ..he he peace yo.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...