Nuffnang

Pengikut

Ahad, 14 Jun 2009

TONGKAT ALI TEGAK KE LANGIT


Pada 14 April 2009 sebuah kilang ubat kuat diserbu di Sg Choh Kajang. Sebelum itu banyak lagi ubat kuat jenama terkenal yang di haramkan. Sebelum tu ada ubat kuat sebuah syarikat jualan langsung yang selalu namanya terpapar dalam tv kerana menaja sebuah program realiti TV diharamkan.

Kebanyakan syarikat ubat kuat tu milik taukeh Cina. Berita baiknya penggunanya hampir 90% orang melayu. Sekali lagi melayu kena tipu. Ini bukan kali pertama tertipu sebaliknya dah berulang-ulang kali tertipu. Masih tak serik. Kuat punya pasal mati pun takpa.

Pengalaman aku guna ubat kuat sebuah syarikat jualan langsung yang tekenal (sekarangpun masih beroperasi). Jantung bergerak laju , berpeluh-peluh dan rasa gementar. Sejak itu lantaklah ubat tu kuat macam mana aku tak berani ambik.

Kemudian member aku seorang pensyarah perkenalkan kopi kuat. Sepeket RM 10.00 kalau tak silap aku. Dia kata kopi tu memang power. Asyik tegak ke langit je tongkat Alinya. Dia suruh aku try. Aku mintak maaf. Aku tak percaya. Sangkaan aku betul kerana syarikat itulah yang telah diserbu pada 14 April 2009 kerana menggunakan dadah terlaramg sidenafil dalam produkya.

Sidenafil ni bahan utama dalam viagra yang mesti diambil dengan prekripsi doktor. Sidenafil boleh menyebabkan serangan jantung yang membawa maut dan tersekatnya pernafasan. Kalau tak silap aku hampir kesemua syarikat single level dan multilevel atau yang tak de level serta tak de label yang diserbu semuanya menggunakan sidenafil.

Memang berkesan tetapi boleh membawa maut. Tongkat Ali kita kuat tapi yang lain lemah. Jadi berhati-hatilah kepada penggemar dan pemburu ubat kuat seperti Benjo dan Zulmukhri. Ada boleh tahan 10 ke 20 tahun lagi langsung gugur di perbatasan. Apa komen Chik din.

5 ulasan:

  1. Goji pernah dengar?..goji..guarana...

    boleh makan tak?

    BalasPadam
  2. Kilang yang kena serbu tu memang bahannya berasaskan goji di campur ngan sidenafil.

    BalasPadam
  3. Tajuk berita pun ditulis macam ni
    Kilang Goji diserbu

    BalasPadam
  4. kopi kg yg ori lagi bagus..... yg kaya cina jugak

    BalasPadam
  5. kopi che nah ada, kopi sureco ada, kopi radix. Semua orang kita punya

    BalasPadam

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...